Deilig eggerøresalat

Deilig eggerøresalat

Hanna Fjeldheim Dale
Hanna Fjeldheim Dale blogger om mat på www.happyfoodstories.com, og jobber som klinisk ernæringsfysiolog. Hanna ønsker å inspirere med sunn, fargerik og enkel mat, som gjør både kroppen, magen og sinnet fornøyd.
Karbohydrater per porsjon: ca. 12 gram
Hvorav fiber: ca. 6,5 gram

Eggerøresalat er en lunsjrett som inneholder mye som er bra for kroppen, og den gjør deg god og mett helt frem til middag.

Jeg faller veldig ofte tilbake til denne enkle, næringsrike og smakfulle eggerøresalaten når jeg skal lage lunsj.

Tilsett gjerne ekstra grønnsaker i eggerøren. Løk, purreløk, stekt paprika eller sopp. Mulighetene er mange, så prøv deg fram her! Ekstra ost eller ferske krydderurter er heller aldri feil.

LES OGSÅ: Lunsjtips: Smart, rask og næringsrik fiskeburger

Ingredienser

Oppskriften gir omlag én porsjon.

  • En neve ruccola, spinat eller annen salat
  • 2 egg
  • 5 cherrytomater
  • 1- 1/2 paprika
  • 1-3 sopp (sjampinjong, aromasopp eller annet)
  • ½ avocado
  • 1 ss ristede frø (solsikkekjerner, gresskarfrø eller sesamfrø)
  • Olivenolje
  • Salt og pepper
  • Olje til steking
  • En klype salt

LES OGSÅ: Lun quinoasalat med aubergine og halloumi

Fremgangsmåte

Fordel salat i en skål. Del paprika og tomater i biter. Rist frø i tørr stekepanne og topp salaten med olivenolje og varme frø.

Pisk sammen egg, to spiseskjeer vann og en liten klype salt. Lag en lett eggerøre på middels til lav varme. Stek så soppen raskt i olje eller smør med salt og pepper.

Ha varm sopp og eggerøre i bollen med salaten. Topp med avocado. Voila!

Nyhetsbrev
Del: