7 ting jeg skulle ønske jeg visste før jeg begynte å trene

Desiree Andersen
Jente med stort hjerte og engasjement for trening, kosthold og andre positiviteter. Jobber som personligtrener, kostholdsveileder og online coach. Min filosofi er at det å leve sunt burde handle om å legge til noe positivt, ikke sette begrensninger og skape energityver. Har en datter med diabetes.
Publisert første gang: 05.01.16 10:33

Siden jeg begynte som personlig trener har læringskurven bare gått oppover, og jeg håper og tror at jeg alltid har noe nytt å lære. Men noen ting skulle jeg faktisk ønske at jeg hadde visst helt fra starten da jeg begynte å trene.

Accu-Chek Guide

Mange av oss ønsker å komme igang med treningen og få gode rutiner. Det krever disiplin, men det er også greit med litt kunnskap. Noen ting er bare nyttig å vite når du skal begi deg ut på en livsstilsendring.

Det er flere ting jeg vet i dag, som hadde vært greit å vite da jeg begynte å trene. Disse tingene ønsker jeg å dele med deg som vil komme i gang, for kanskje kan du dra nytte av min kunnskap.

LES OGSÅ: 3 gode grunner til hvorfor du bør gå tur i ulendt terreng

7 ting å ta med deg inn i din nye treningshverdag

1. Styrketrening
Ønsker du å forandre kroppsfasong, så nytter det ikke å stå time opp og time ned på kondisjonsapparatene. Det må styrketrening til.

2. Tøying
Tøying hjelper dessverre ikke mot stølhet, men jeg skulle ønske jeg hadde gjort mer av det allikevel. Beveglighetstrening er nemlig viktig for å opprettholde kroppens funksjoner. Dette gir økt prestasjon og mindre skader og smerte. Husk, det er aldri for sent å begynne.

ør jeg begynte å trene

Personlig trener, Desiree Andersen. Foto: Privat.

3. Effektivitet foran lengde
At korte, intensive økter kan være like effektive, noen ganger mer effektive, enn lange.

4. Glem vekta
Tallet på vekta sier faktisk ikke noe som helst om hvordan du ser ut. Og muskler veier mer enn fett.

5. Husk mat og søvn
Om du ønsker å trene ofte og mye, da er mat, hvile og variasjon det viktigste å få plass til i treningsprogrammet. Dette kan være vanskelig, men det er viktig.

6. Tålmodighet og fokus
Resultater tar tid. Noen ganger tar det mindre tid enn du hadde trodd, av og til tar det lengre tid. Men tiden går jo uansett, så da betyr det kanskje ikke så mye? Resultatene kommer så lenge du jobber for dem. Gir du opp så vil de i allefall ikke komme!

7. Push deg selv litt ekstra
Du må faktisk utfordre deg selv for å bli sterkere. Uansett hva du gjør så slår du de som sitter på sofaen, men vil du ha fremgang så må det koste litt. Som jeg pleier å si til mine kunder når de synes det begynner å bli tungt; det er de repetisjonene du tar når du egentlig tror du ikke orker mer, som gir deg resultater.

Er du motivert til å starte med treningen?

LES OGSÅ: Trening – plikt eller glede?

Innholdet på dette nettstedet er skrevet av og for et nordisk publikum, og kan inneholde kilder, detaljer eller informasjon som tar utgangspunkt i et annet land eller region enn ditt eget.

Accu-Chek Mobile
0/5 (0 Reviews)
Del: