dadler med peanøttsmør

Dadler med peanøttsmør

Hanna Fjeldheim Dale
Hanna Fjeldheim Dale blogger om mat på www.happyfoodstories.com, og jobber som klinisk ernæringsfysiolog. Hanna ønsker å inspirere med sunn, fargerik og enkel mat, som gjør både kroppen, magen og sinnet fornøyd.
dadler med peanøttsmør

Foto: Hanna Fjeldheim Dale.

Karbohydrat per stk: 14 gram
Hvorav fiber: 2 gram

Lyst på litt sunnere snacks, men som ikke tar for lang tid å lage? Da er dadler med peanøttsmør oppskriften for deg.

Disse små søtsakene er perfekte når man trenger en rask, liten hverdagsdessert, men ikke orker å bake noe. Spesielt hvis du vil ha noe som er litt snillere med blodsukkeret enn melkesjokolade.

Dadler inneholder selvfølgelig mye fruktsukker, med du får også en god dose fiber og mineraler med på kjøpet. Sammen med sunne fettsyrer i peanøttsmøret er dette en smart, liten snack. Perfekt både som nød-proviant på fjellturen eller som dessert.

PRØV OGSÅ: Sjokoladekuler med havre og sesamfrø 

Serveringstips

Eksperimenter gjerne med toppingen: En bit mørk sjokolade, kakaopulver, andre typer bær, mandler, tørket frukt eller diverse andre nøtter passer utmerket!

PRØV OGSÅ: Deilige lavkarbo-boller med søt glasur

Ingredienser

10 store medjol-dadler
10 ts usøtet peanøttsmør
30 stk blåbær
1 ts tørket kokos

Fremgangsmåte

Star med å skjære et snitt i daddelen og ta ut stenen.
Fyll så daddelen med peanøttsmør.
Topp gjerne med bær og/eller nøtter.

PRØV OGSÅ: Bounty-sjokolade søtet med dadler

Del: