jordbæris

Sukkerfri jordbæris

Hanne Storhaug Jensen
Hanne blogger på hanneskjøkken.no. Hun er kokk, ernæringsfysiolog, medisinstudent på fjerde året. Hun er også utdannet yogalærer fra India. Hanne har et stort engasjement for bra mat og ernæring. Hun er opptatt av at maten vi spiser skal være næringsrik, og mener at den beste maten er den vi lager selv.
Karbohydrater: ca 5 g per 100 g is

Nydelig  sukkerfri jordbæris med smak av ekte jordbær og fløte. Har du en god blender kan du lage den på under ett minutt.

På varme dager er det ikke noe som er bedre enn en frisk is. Denne jordbærisen er sukkerfri og inneholder lite karbohydrater. Mer smak av sommer skal du lete lenge etter!

Ingredienser:

500 g frosne jordbær
1 liten kartong fløte, gjerne økologisk
1-2 ss sukrin+* (ev andre søtningsmidler)

*Sukrin+ er en blanding av Sukrin og stevia, begge naturlige søtningsmidler. Sukrin+ inneholder karbohydrater som ikke blir gjort om til energi i kroppen (0 kalorier), og det påvirker heller ikke blodsukkeret.

PRØV OGSÅ: Iskrem av frossen mango

Slik gjør du:

jordbæris

Foto: Hanne Storhaug Jensen

Kjør alt sammen i en god blender (må være en som kan knuse is) og nyt jordbærisen med det samme.

Håper det smaker!

jordbæris

Foto: Hanne Storhaug Jensen

PRØV GJERNE: Hjemmelaget skogsbærsorbet

Del: