Hovedbilde av mangoiskrem

Iskrem av frossen mango

Hanne Storhaug Jensen
Hanne blogger på hanneskjøkken.no. Hun er kokk, ernæringsfysiolog, medisinstudent på fjerde året. Hun er også utdannet yogalærer fra India. Hanne har et stort engasjement for bra mat og ernæring. Hun er opptatt av at maten vi spiser skal være næringsrik, og mener at den beste maten er den vi lager selv.
Karbohydrater: ca 15 g per 100 g

Smaker som ekte iskrem! Denne isen av frossen mango lager du på to minutter med en god blender.

Den inneholder ganske lite karbohydrater (15 g per 100) og bidrar med viktige næringsstoffer som kalsium og folat. Et velsmakende alternativ til de mer usunne variantene du får i butikken.

Ikke bare smaker mango fantastisk, den er og proppfull av A-vitaminer! Disse vitaminene er viktig for synet og for at kroppen skal vokse og utvikle seg. Mangoen inneholder også en god mengde C-vitaminer, som er en viktig antioksidantkilde.

PRØV GJERNE: Bringebær og mangois

Ingredienser:

1 dl helmelk
1 dl fløte
2 ss flytende honning, ev annen søtning
250 g frossen mango

Tips! Ikke all frossen mango smaker like godt. De beste jeg har smakt til nå er de økologisk fra Kolonihagen (kjøpt på Rema 1000). En annen mulighet er å kutte opp og fryse selv.

mango

Foto: Hanne Storhaug Jensen

mango

Foto: Hanne Storhaug Jensen

Slik gjør du:

Kjør alt i blenderen. Får du ikke blenderen til å gå rundt må du tilsette mer væske, gjerne mer fløte. Det er ikke noe i veien for å bruke mindre honning, smak deg frem til en smak du liker.

Nytes så fort den er ferdig!

mangois

Foto: Hanne Storhaug Jensen

PRØV OGSÅ: Hjemmelaget iskrem på 1-2-3: Vanilje med sjokoladebiter

Del: