Drikk mer vann i sommervarmen!

Drikk mer vann i sommervarmen!

Kristian Aune-Jensen
Er Markedssjef i Roche Diabetes Care, og har jobbet med diabetes siden 1998.

Den deilige sommervarmen er her og vi nyter hver solstråle! For å unngå og bli slapp og svimmel i varmen så er leskende vann det aller beste å drikke!

Om du er tørst eller ikke, bør du drikke halvannen liter væske om dagen for å dekke kroppens væskebehov. Det beste er – kanskje åpenbart – å drikke vann.

For noen kan det være en utfordring å huske de ekstra vannglassene. Her er noen enkle tips som kan gjøre det lettere!

LES OGSÅ: Diabetes på sommeren

5 tips for å huske og drikke vann

  1. Ha en kanne i kjøleskapet. På denne måten følger du enkelt med på hvor mye du drikker og du slipper samtidig lunkent vann fra springen!
  2. Prøv deg på en drikkeflaske med tut! Merkelig nok drikker mange litt mer vann når de har dette.
  3. Ha en lapp på kontorpulten der du krysser av for antall glass vann – gjør det hele om til et lite spill der du konkurrerer med deg selv.
  4. Er du av typen som er glad i kaldt, kan du lage deg isbiter med smak – ha i skiver av sitron, jordbær og agurk i vannet før frysing og du har lette og gode isbiter.
  5. Piff opp vannet uten sukker! Vann i seg selv kan for mange være kjedelig i lengden. Tilsett derfor sitrolmelisse, mynte, bær eller annen frisk frukt og grønnsaker.

PRØV GJERNE: Sommersalat med scampi

0/5 (0 Reviews)
Del: