Vannmelonsmoothie

Vannmelonsmoothie

Hanna Fjeldheim Dale
Hanna Fjeldheim Dale blogger om mat på www.happyfoodstories.com, og jobber som klinisk ernæringsfysiolog. Hanna ønsker å inspirere med sunn, fargerik og enkel mat, som gjør både kroppen, magen og sinnet fornøyd.
Karbohydrater per glass: ca 20 gram

Ønsker du en forfriskende sommerdrikk i varmen? Prøv en deilig vannmelonsmoothie.

Vannmelon er vel selve smaken av sommer. Den har et lavt innhold av kalorier og fett og med sitt svært høye innhold av vann er det også en god tørsteslukker. Det kommer godt med på varme dager, men det gjør også at vannmelonen er svært egnet som drikke.

Denne smoothien egner seg godt som en forfriskning, eller som en lett dessert. Og det beste av alt er at den er kjempelett å lage.

Dersom du ønsker å servere den som dessert er det et godt tips å lage den litt tykk. Det gjør du enkelt ved å tilsette noen ekstra isbiter, eller enda bedre; noen frosne jordbær. Server den så i en skål med skje.

PRØV OGSÅ: Blodsukkervennlig grønnsakssmoothie

Ingredienser

4 middels store glass

½ stor vannmelon
500 g frosne jordbær
saft fra ½ sitron
en neve ferske mynteblader

Fremgangsmåte

1. Ha alle ingrediensene i en blender og kjør til du har en jevn smoothie

2. Juster eventuelt konsistensen med litt vann

PRØV OGSÅ: Iskrem av frossen mango

0/5 (0 Reviews)
Del: