Nydelige lakriskuler

Himmelske lakriskuler

Hanne Storhaug Jensen
Hanne blogger på hanneskjøkken.no. Hun er kokk, ernæringsfysiolog, medisinstudent på fjerde året. Hun er også utdannet yogalærer fra India. Hanne har et stort engasjement for bra mat og ernæring. Hun er opptatt av at maten vi spiser skal være næringsrik, og mener at den beste maten er den vi lager selv.
Karbohydrater: 45 g per 100

Rågode lakriskuler! Og ikke nok med det: De inneholder mye karbohydrater og er fine dersom du innimellom trenger å få opp blodsukkeret.

Disse lakriskulene smaker som godteri, men i motsetning til vanlig godteri, så inneholder disse mange av de byggeklossene kroppen vår faktisk trenger; Omega-fettsyrer, aminosyrer, vitaminer, mineraler og sporstoffer.

Ingredienser:

150 g myke dadler
80 g valnøtter
1 toppet ss lakrispulver (helsekost)
Ev 1-2 ss vann
Litt lakrispulver til å rulle kulene i

Slik gjør du:

Foto: Hanne Storhaug Jensen

 

OBS! Dadlene bør være myke før du setter blenderen på (hvis de er for seige kan den fort ryke!). Legg de eventuelt litt i vann eller bruk et par ss vann i røra.

Putt alt i blenderen og kjør til det er en glatt masse. Rull massen til kuler, og rull kulene i lakrispulver til slutt.

Håper de faller i smak!

Foto: Hanne Storhaug Jensen

 

PRØV GJERNE: Lag dine egne snickerskuler – helt uimotståelige

 

Del: