Diabetesvennlig lakserull med kremost & vårløk

Diabetesvennlig lakserull med kremost & vårløk

Hanna Fjeldheim Dale
Hanna Fjeldheim Dale blogger om mat på www.happyfoodstories.com, og jobber som klinisk ernæringsfysiolog. Hanna ønsker å inspirere med sunn, fargerik og enkel mat, som gjør både kroppen, magen og sinnet fornøyd.
Publisert første gang: 14.05.15 12:22
Karbohydrater: ca 13 gram per hele lompe

Diabetesvennlig lakserull er på ingen måte en revolusjonerende oppskrift, men det er en ny favoritt på tapasbordet for min del i alle fall.

Accu-Chek Mobile - Boots

Hva du har i av type kremost og løk spiller ingen trille; rødløk, gressløk, eller vårløk går for det samme. Poenget her er at du hever smaken og gir dem en meget tilfredsstillende crispy finish ved å steke dem kjapt i pannen, eller ved å grille dem litt!

Dette er også finfin rask middag eller lunsj hvis du har lyst på noe enkelt, raskt og godt og har litt røkelaks (eller kanskje litt spekeskinke?) liggende. La deg inspirere til en ny grill-favoritt, eller gjør som meg og stek dem i pannen og server med en fresh salat! Håper det smaker!

PRØV OGSÅ: Tapasspyd med grønnsaker og chevre

Diabetesvennlig lakserull

Foto: Hanna Fjeldhem Dale.

Ingredienser

10 lomper (jeg brukte speltlomper)
1 pakke kremost naturell
10 skiver røkelaks
noen never hakket vårløk (ev rødløk)
pepper

PRØV OGSÅ: Aubergineruller med ricotta & cottage cheese

Fremgangsmåte

1. Smør lefsene med kremost, fyll med røkelaks og vårløk og topp med en sjenerøs dose kvernet pepper.

2. Rull lompene sammen og del dem i to. Stek dem raskt på hver side i varm panne, til de får en gylden og sprø overflate, eller varm dem i litt folie på grillen.

3. Server med ønsket tilbehør!

PRØV OGSÅ: Nydelige scampi med karrimarinade

Diabetesvennlig lakserull

Foto: Hanna Fjeldheim Dale.

Beste hilsner fra,

Hanna Dale

Accu-Chek Mobile

0/5 (0 Reviews)
Del: